Algemene Voorwaarden
Ondernemingsgegevens:
CO.llab 73
Luikerstraat 68
3800 Sint-Truiden
België
BE0802.096.265
hello@co-llab73.be
Artikel 1: Algemene bepalingen
De e-commerce website van CO.llab 73 een bv met maatschappelijke zetel te Luikerstraat 68 –
3800 Sint-Truiden, BTW BE0802.096.265 (hierna “CO.llab 73”) biedt haar klanten de
mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die
geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van
een bestelling via de webwinkel van CO.llan 73 moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk
aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting
van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten,
behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door CO.llab 73 aanvaard
zijn.
Artikel 2: Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door
de Klant te dragen taksen of belastingen.
Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart
vermeld.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De
bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn
in de prijs.
Artikel 3: Aanbod
Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke
zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie
onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in
het aanbod binden CO.llab 73 niet. CO.llab 73 is wat de juistheid en volledigheid van de
aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. CO.llab 73 is in geen geval
aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid,
leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met
onze klantendienst.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of
ingetrokken door CO.llab 73. CO.llab 73 kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet
beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Artikel 4: Online aankopen
Online aankopen gebeuren via de webshop en zijn definitief na het bevestigen van de laatste stap
in het betalingsproces. Dit is bv. Het betalen van de aankoop of het bevestigen van de aankoop en
de aankopen betalen bij afhaling of per overschrijving.
De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen
via overschrijving
via bankcontact betaalknop
CO.llab 73 is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de
Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst
CO.llab 73 verstuurt dagelijks om ervoor te zorgen dat uw bestelling binnen uiterlijk 7 dagen bij u
in huis is. Producten die niet op voorraad zijn, kunnen niet besteld worden, maar CO.llab 73 zal
steeds vermelden wanneer de producten weer uit voorraad leverbaar zijn.
Artikelen besteld via onze webwinkel worden geleverd in België.
De levering gebeurt door B-post, de leveringskosten worden ook steeds vermeld en verrekend bij
afrekening.
Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de
woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere
tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan CO.llab 73.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem
aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen.
Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de
Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de
CO.llab 73 was geboden.
Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve
eigendom van CO.llab 73.
De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van CO.llab 73 te
wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
Artikel 7: Herroepingsrecht
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument
artikelen online aankopen bij CO.llab 73.
De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van
redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag "waarop de Klant of een door de
Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.";
Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening
van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de
dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan CO.llab 73 heeft
meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan CO.llab 73, Luikerstraat 68 – 3800 Sint-Truiden.
De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14
kalenderdagen is verstreken.
De kosten van het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de klant en kunnen CO.llab 73 niet ten lasten worden gelegd.
Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt
CO.llab 73 zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen
voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen
door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de
goederen vast te stellen.
Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren,
gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.
"Als de Klant heeft verzocht om de verrichting van diensten te laten beginnen tijdens de
herroepingstermijn, betaalt de Klant een bedrag dat evenredig is aan hetgeen op het moment dat
hij ons ervan in kennis heeft gesteld dat hij de overeenkomst herroept reeds geleverd is,
vergeleken met de volledige uitvoering van de overeenkomst."
Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal CO.llab 73 alle tot op dat moment van de Klant
ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen
maximum 14 kalenderdagen nadat CO.llab 73 op de hoogte is gesteld van de beslissing van de
Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan CO.llab 73 wachten
met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen.
Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering
dan de door CO.llab 73 geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.
CO.llab 73 betaalt de Klant terug via overschrijving , tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd;
in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:
* dienstenovereenkomsten na de volledige uitvoering van de dienst
* de levering of verstrekking van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan
schommelingen op de financiële markt waarop CO.llab 73 geen invloed heeft en die zich
binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
* de levering van volgens specificaties van de Klant vervaardigde goederen, of die duidelijk voor
een specifieke persoon bestemd zijn;
* de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
* de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om
redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is
verbroken;
* de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met
andere producten;
op dergelijke publicaties;
* de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden,
goederenvervoer, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot
vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van
uitvoering is voorzien;
Artikel 8: Garantie
Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij
verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke
garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat
deze rechten onverminderd.
Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen.
Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant
contact op te nemen met de CO.llab 73 klantendienst en het artikel op zijn kosten terug te
bezorgen aan CO.llab 73.
Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant CO.llab 73 zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval
dient elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de Klant te worden
gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten
gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel
waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding,
aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander
abnormaal of incorrect gebruik.
Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop,
desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs
door de Klant.
Artikel 9: Klantendienst
De klantendienst van CO.llab 73 bereikbaar via e-mail op hello@co-llab73.be of per post op het
volgende adres Luikerstraat 68 – 3800 Sint-Truiden. Eventuele klachten kunnen hieraan
gericht worden.
Artikel 10: Sancties voor niet-betaling
Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover CO.llab 73 beschikt, is de Klant
ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en
zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag.
Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling
verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 35 euro per factuur.
Onverminderd het voorgaande behoudt CO.llab 73 zich het recht voor de niet (volledig) betaalde
artikelen terug te nemen.
Artikel 11: Privacy
De verantwoordelijke voor de verwerking, CO.llab 73 respecteert de Belgische wet van 8
december 1992 met betrekking tot de bescherming van het privéleven in de verwerking van de
persoonlijke gegevens.
De door u meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende
doeleinden: de uitvoering van de afgesloten overeenkomst, het verwerken van de bestelling,
versturen van nieuwsbrieven, reclame- en/of marketingdoeleinden.
U beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie van uw persoonsgegevens.
Mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart) kunt u via een schriftelijke, gedateerde en
ondertekende aanvraag aan CO.llab 73, Luikerstraat 68 – 3800 Sint-Truiden,
hello@co-llab73.be, gratis de schriftelijke mededeling bekomen van uw persoonsgegevens. Indien
nodig kunt u ook vragen de gegevens te corrigeren die onjuist, niet volledig of niet pertinent
zouden zijn.
Wij behandelen uw gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren
of verkopen aan derden.
De klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn logingegevens en het
gebruik van zijn paswoord. Uw paswoord wordt gecodeerd opgeslagen, CO.llab 73 heeft dus geen
toegang tot uw paswoord.
Indien u vragen heeft over deze privacy statement, kunt u ons contacteren op CO.llab 73,
Luikerstraat 68 – 3800 Sint-Truiden, info@skinziness.com
Artikel 12: Aantasting geldigheid - niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op
geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen
aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment door CO.llab 73 om één van de in deze Voorwaarden
opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien
worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten
aantasten.
Artikel 13: Wijziging voorwaarden
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen
wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van CO.llab 73. Ingeval van tegenstrijdigheid,
primeren onderhavige Voorwaarden.
Artikel 14: Bewijs
De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen
dienen.
Artikel 15: Toepasselijk recht – Geschillen
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal
privaatrecht inzake toepasselijk recht.
De rechtbanken van de woonplaats van de Consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen.
De Consument kan zich ook wenden tot het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Artikel 16: Verantwoordelijk
CO.llab 73 is in geen enkel geval verantwoordelijk voor ongevallen, allergische reacties, ...etc door gebruik
van onze goederen of producten. Na aankoop ligt deze verantwoordelijk volledig bij de klant en kan CO.llab 73
hier nooit aansprakelijk gesteld voor worden. Voor producten voor 18+, rekenen wij op de eerlijkheid van de klant wanneer
deze de vraag krijgt zijn geboortedatum in te vullen of indien deze aanvinkt '18+' te zijn. Ook hier zijn wij niet verantwoordelijk
indien er gelogen werd en zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele gebeurtenissen, ongevallen, allergische reacties,...etc.
BIJLAGE 1: MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
Beste Klant, dit formulier moet u alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt
herroepen.
Aan CO.llab 73, Luikerstraat 68 – 3800 Sint-Truiden, hello@co-llab73.be
Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop
van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):
Besteld op (*)/Ontvangen op (*):
Naam/Namen consument(en) :
Adres consument(en) :
Handtekening van consument(en) “alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend”:
Datum :
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.